La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Ron en th Meer - WaarBenJij.nu La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Ron en th Meer - WaarBenJij.nu

La Fortuna

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron en th

25 Februari 2013 | Costa Rica, Fortuna

Gisteren na een ritje van 2 uur aangekomen in la Fortuna, mooi uitzicht op de vulkaan Arsenal. Deze is in 2010 nog actief geweest. Hotel is prima, mooie kamer. Er is hier van alles te doen, je kan jezelfs laten masseren op je kamer. Er zijn hier ook veel hotsprings in de buurt. Gisterenmiddag lekker rond het zwembad rondgehangen.eerst de welkom drankjes opgehaald bij de bar aan de rand van het zwembad. Cuba Libre was lekker! Het was niet druk en er was zon. Om 18 uur naar de receptie gegaan want we willen de volgende dag met een kabelbaan omhoog om de vulkaan goed te kunnen zien. De receptie heeft voor ons de reservering gemaakt. Thea gaat ook weer met de kabelbaan omlaag, en Tessa en ik gaan zittende in een tuigje naar beneden, kan hard gaan begreep ik.
Daarna wezen eten. Het is hier niet druk en zeker niet bij de restaurants. Ik heb een lekker stukje vlees gegeten, Thea visje en Tessa rijst met garnalen en lekker wijntje er bij. Vanmorgen regende het. Maar het moet vandaag weer beter worden. Het is niet koud. Om 12.30 vertrekken we met de kabelbaan.
Dank voor al jullie leuke reacties. Dat vinden wij leuk.

• 25 Februari 2013 - 19:46

Wilma:

Ben blij dat Thea niet in het tuigje naar beneden gaat...
    Lijkt me een mooie tocht worden. Ik kijk weer uit naar het verslag.
    Geniet er lekker van met z'n drieën!

• 25 Februari 2013 - 19:57

Mieke:

Wel leuk dat jullie kunnen doen wat jullie leuk vinden en dat Thea de veiligere weg zoekt, al zal je in het tuigje veel sneller beneden zijn. Wel mooi om de vulkaan van dichtbij te zien en te ruiken!

Ik had nog niet van hot springs gehoord dus heb het even opgezocht:
    "Verschillende riviertjes worden verwarmd door de vulkan Arenal; de zogenaamde hotsprings. Voor mensen die het er eens even van willen nemen is een duik in de deze op natuurlijke wijze verwarmde wateren een zeer ontspannende bezigheid. Rondom de vulkaan zijn er een aantal plekken waar luxueuse uitspanningen zijn verrezen en waar je behalve badderen, je kunt laten masseren, een cocktailtje nemen in het warme water of uitgebreid dineren (Tabacón, Baldí, Ecothermales).
    Maar als je op het budget moet letten en je te midden van de Tico’s wilt begeven dan ga je naar een plaats dat Tabaconcito heet. Simpel in een warme rivier zitten tussen de locals".

Volgens mij hebben jullie elke dag last van nattigheid en niet alleen in jullie glas. Wel jammer, maar ik hoop dat het van die tropische buien zijn die wat (af)koeling geven!
    (Een troost, wij hebben die buien niet nodig voor afkoeling)

• 26 Februari 2013 - 00:56

Milos:

Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Lijkt me een gave reis. Veel plezier met z'n drietjes

• 26 Februari 2013 - 18:39

Loes:

Gaaf hoor om jullie avonturen te volgen. En wat een mooie foto's, echt een soort oerwoud.
    Ben benieuwd naar jullie volgende verslagen. Veel plezier nog.