Sarapiqui - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Ron en th Meer - WaarBenJij.nu Sarapiqui - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Ron en th Meer - WaarBenJij.nu

Sarapiqui

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron en th

24 Februari 2013 | Costa Rica, Sarapiquí

Gisteren om 11 uur vertrokken met de boot terug naar la pavona. Rivier was erg laag, dus onderweg moesten een paar gasten op een andere boot overstappen. Tocht duurde 1 uur en 15 minuten. Het ging ook weer regenen,maar dat heb je in een rainforest. Aangekomen in la pavona, ja onze auto stond er nog, vertrokken naar sarapiqui, we hadden de plaats van het hotel in de Tom Tom gezet, maar ja velen plaatsen heten hetzelfde dus we zaten op de verkeerde weg. Toen maar even heel goed gekeken hoe we moesten rijden. Onderweg nog lekker wat gegeten. Foto's staan op face book.om 16 uur aangekomen bij hotel ara ambigue,eco lodge. Mooie kamer in alleenstaand huisje, alleen ons bed kraak, die van Tessa niet dus vanavond ruilen van bedden. Vanmorgen eerst natuurtocht gemaakt. Was heel mooi en we hadden privegids Willy. Hij heeft ons veel uitgelegd over het regenwoud, de rode kikker gezien met de blue pants, kleine salamanders met mooie keelzakjes, toekans e.d. Mooi.,
Toen snel terug naar het hotel en eten want om 14 uur met Tessa raten. Waren net op tijd, even rijden met de auto waar we in de boot instapten met nog 2 Belgen. Gids vroeg of we eerst wilde zwemmen, Belgen wilde niet, wij wel. Stukje lopen en dan vanaf 3 meter in het water springen en je met de stroom mee laten gaan tot we weer bij de boot kwamen. Paar leuke passages gehad, nog stukje gezwommen, even gestopt om ananas te eten en om half 5 weer terug. Wel helemaal nat, had wel droge broek bij me maar geen shirt, stom., dan maar nat terug, lekker douchen. Thea zei dat het bij het hotel had gegoten, wij hebben geen regen gehad, vreemd weer hier. Morgen naar la Fortuna, de vulkaan bezien. We have fun!

• 24 Februari 2013 - 08:32

Loes:

Nou, ik lees wel dat jullie echt genieten. Veel doen en hele mooie dingen zien.Is Thea ook van 3 meter in het water gesprongen, stoer hoor. Gr. Van Loes

• 24 Februari 2013 - 13:40

Mieke:

Veel te doen, te zien en te beleven in Costa Rica. Echt alle elementen aanwezig voor een heerlijke vakantie, afgezien van een kraakbed en regenbuien. Heel leuk om elke dag een verslag te lezen voorzien van foto's op facebook. Have fun, liefs Mieke.

• 24 Februari 2013 - 16:15

Wilma :

Leuk hoor om zo op de hoogte te blijven van jullie belevenissen!
    Hier sneeuwt het trouwens, dus als je daar lekker kunt zwemmen......mmm, dan weet ik het wel.