Santa Elena,Rincon de vieja en samara - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Ron en th Meer - WaarBenJij.nu Santa Elena,Rincon de vieja en samara - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Ron en th Meer - WaarBenJij.nu

Santa Elena,Rincon de vieja en samara

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron en th

03 Maart 2013 | Costa Rica, Sámara

Even paar dagen slecht internet gehad, dus hierbij ons vervolg.In santa Elena de nighttour gedaan. We ging naar een bos net buiten de stad. Daar aangekomen, we waren met 8 personen, kregen we lantarens en gingen op pad. We hebben verschillende beesten gezien. Tarantula's, mooi oranje, giftige slangen, bladdragende mieren en nog meer, maar de namen weet ik niet meer. Om 20.30 klaar toen weer gaan eten in treehouse. De volgende dag zijn we doorgereden naar blue rivier ressort. Daar om een uur of 16 aangekomen na een zeer zeer slechte weg van ca. 20 km. Daar doe je een uur over. Maar goed dat we 4 wheeldrive hebben. Je begrijp niet dat ze daar niet een stukje asfalt neerleggen. Het is een mooi ressort, we hadden een groot eigen huisje, 70 m² er zijn 4 hotpools en een koudwaterbad, een vlindertuin, kikkertuin en een echt hele mooie tuin met mooie bloeiende bomen. We zijn in de hotpools gegaan ca. 37 graden, dat is best wel warm. Lekker douchen en toen dineren. Het is een soort Spa, dus ze hebben daar van de welnessmuziek. Leuk voor eventjes maar na een uur wordt je daar gek van. De volgende dag gingen we een trip maken naar het natuurproduct rincon. Weer die weg op, nu Tessa laten rijden die wilde wel evaring opdoen. Na een uur of 2,5 kwamen we bij het park. Blijkt de weg naar de vulkaan dicht te zijn wegen meer activiteit van de vulkaan. Dus andere route genomen. Daar zag je mudpools. Door de hitte schoot steeds de blubber omhoog. Was ca. 106 graden. Erg mooi. Toen doorgelopen en Tessa nam ons op sleeptouw door het bos naar een hotspring. Die was 7 km verderop. Maar dat is niet lopen zoals in Nedeland. Heuvel op heuvel af. Na een uur gelopen te hebben toch maar teruggegaan. Geen zin om in het donker te lopen. Is Thea en mij al meer overkomen en is geen pretje.
Wel heel lekker geslapen. Vanochtend hebben Tessa en ik eerst ons ingesmeerd met vulkanische modder. Eerst in een natuurlijke sauna zitten, dan insmeren, oplaten drogen en dan afspoelen. Thea was niet mee, die had last van haar buik. Foto's staan op Facebook. Om 11 uur vertrokken naar Samara. Om ca 16 uur aangekomen. Heel mooi hotel, ligt 100 meter van het strand. Net al in hotel cocktail gedronken en zo nog even naar Samara om te eten( Marja -:). We blijven hier 3 nachten. Misschien gaan we nog even surfers nemen. Zo jullie zijn weer op de hoogte

• 03 Maart 2013 - 08:01

Loes:

Ziet er lekker uit hoor met die modder en wat zullen jullie blij zijn om straks weer lekker in de file te kunnen staan op normale wegen. Hopelijk heeft Thea niet teveel last van haar buik. Nog Beel plezier. Liefs van Loes

• 03 Maart 2013 - 13:58

Mieke:

Leuke foto's. Wat een belevenissen en ervaringen. Thea, ik hoop dat je je wat beter voelt, want dat is niks om tijdens je vakantie last van je buik te hebben. Gelukkig kan je nu uitrusten...
    Geniet nog van jullie vakantie, liefs Mieke.

• 03 Maart 2013 - 14:01

Marja Köhler:

Maakte me al een beetje zorgen omdat er nieuws meer kwam.
    Weer helemaal leuk Ron. Ook het terugkomen op mijn grapje. Ik hoop dat Thea niet meer ziek is. Erg leuk wat jullie allemaal doen.De foto's op facebook zijn weer erg leuk en mooi. Wel schrikken hoor met jouw capriolen in de lucht Ron, ben blij dat het goed is afgelopen. Jullie zien er allemaal stralend uit op de foto's.
    Heel veel liefs van Marja

• 03 Maart 2013 - 14:38

Marja Köhler:

Hoi alledrie,

Ik heb zojuist geprobeerd jullie te bellen, leek me leuk, maar het is niet gelukt. Er is dus niets aan de hand, was gewoon heel even om gedag te zeggen. Misschien ligt het mobiel van Ron zelfs wel thuis, heb ik via Costa Rica naar Zoetermeer gebeld. Ook leuk.

Liefs Mar

• 04 Maart 2013 - 11:35

Wilma:

Wat een belevenissen weer. Hoop dat jullie nu even van een zonnetje bij het zwembad kunnen genieten.
    Wat staat er nog allemaal op het programma?
    Geniet er nog even van allemaal.
    Liefs, Wilma