Ziplining in fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Ron en th Meer - WaarBenJij.nu Ziplining in fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Ron en th Meer - WaarBenJij.nu

Ziplining in fortuna

Door: Ron en Thea

Blijf op de hoogte en volg Ron en th

26 Februari 2013 | Costa Rica, Fortuna

Gisteren om 12 uur aangekomen bij skytram. De organisatie met wie we met een kabelbaan naar boven gaan en Tessa en ik ziplining weer naar beneden. Dat is hangend aan een tuigje naar beneden gaan over een gespannen kabel. Thea ging met de kabelbaan weer terug. We wisten niet zeker of we wel zouden gaan want het was erg bewolkt. Maar na enig dubben gingen we toch. Tessa en ik moesten een tuigje om en een helm op en we gingen met kabelbaan naar boven. Daar kwam je op een platform. Daarnaar je mooi uitzicht op het meer en de vulkaan. Er werd voorlichting gegeven hoe je moest hangen en hoe je moest stoppen. Teven wat je moest doen als je onderweg vast kwam te zitten door te weinig snelheid. Nu even Thea die haar belevenis op het platform wel kwijt wil.

Haha ik "mag" ook een keer! Het was leuk om te zien hoe Tes en Ron in hun tuigje naar beneden roetsjen. Maar wat was ik blij dat ik deze keer niet gezwicht ben om mee te gaan. Maar ja toen was de hele groep weg en stond ik daar in m'n eentje op een verlaten platform. Had nog wel aan de laatste gids gevraagd hoe ik terug kwam. Ik moest wachten tot de gids van de wandeling terug kwam. 10 minuten. Haha 10 minuten hier is een rekbaar begrip. Het werd anderhalf uur!!!! Maar ja het ging een beetje regenen en ik ben op een bankje onder een klein afdakje gaan zitten. Oh ja ik heb nog een iPod bij me. Oordopje kapot natuurlijk. Terwijl ik probeer dat ding te repareren zie ik bovenin m'n ooghoek iets zwarts dat mij aankeek en gelijk weg liep. Toen hoorde ik plof links van me en keek links van mij eenzelfde beest mij aan. En liep langzaam naar me toe. Z'n kameraad kwam ook terug en ik dacht oh jee wordt ik zo aangevallen en vind niemand iets van mij terug? Toen dacht ik dat het beter was om te kijken of zij banger van mij waren. Dat was zo natuurlijk. Gauw een foto genomen bij t geluid van t treintje sprongen ze weg!
Ik heb t hartstikke naar m'n zin, fijn met Tes erbij, prachtig land alleen een beetje nat tot nu. Liefs voor jullie xx

Nu weer verder met de zipline. Er zijn 8 ziplines waarlangs je naarbeneden gaat, de eerste was even oefenen. Maar de volgende was 700 meter lang en dat gaat snel. Wel goed afremmen op het einde, benen wijd. Bijeen van de laatste dacht ik niet het platform te halen omdat ik door de wind ging slingeren. Ik draaide me vast om zodat ik via de kabel me naar boven kon trekken. De boys van skytram schrokken zich lam en vroegen hard op What is this Guy going to do. Ze schokken er van. Maar alles kwam goed ze vingen mij op. Tessa zag het pas op het laatst die stond weer eens te praten met anderen:-). Het was wel heel diep waar we over zipten. We vonden het erg leuk om te doen. Daarna even nog in de jacuzzi gezeten, Thea voor ons cocktail gehaald en zij een wijntje. Heerlijk zo. Vanmorgen volop zon. We kunnennu de vulkaan goed zien. Lekker ontbeten, ingepakt en nu nog even aan de rand van het zwembad van de zon genieten. Straks door naar santa Elena.

  • 26 Februari 2013 - 18:45

    Loes:

    Jeetje wat een avonturen zeg. Thea die denkt lekker veilig naar beneden en dan dit verhaal, ik zou er ook niet vrolijk van worden. En "kamikaze" Ron, wat spannend zeg, maar wel erg stoer allemaal. Liefs van Loes

  • 26 Februari 2013 - 18:46

    Ria:

    Hoe groot was dat zwarte ding dat je aankeek? Ik bewonder jullie allemaal. Ik word al moe als ik alles lees :-).
    Geniet nog maar even met z'n drietjes. Straks is het feest voorbij en moet je een week vakantie plannen om bij te komen van jullie drukke programma. Doeiii

  • 26 Februari 2013 - 20:18

    Angela:

    Ha broer, Thea en Tessa,

    Leuk jullie zo te volgen. Maar pas je wel een beetje op broertje! Ben benieuwd wat jullie volgende onderneming wordt. Geniet ervan!
    Xx Angela


  • 26 Februari 2013 - 20:26

    Mieke:

    Lieve alledrie,
    Elke dag wat anders, echt leuke verhalen. Thea ,ik ben heel benieuwd naar de foto's van jouw belagers.
    En anderhalf uur wachten, geen pretje. Had je toch niet liever over de diepte geroetsjt om vervolgens in de armen van de boys van de skytram te belanden??
    Heerlijk dat jullie zo genieten en vooral om aan de rand van het zwembad, onder het genot van een drankje, uit te rusten. Wat een geweldig vakantiegevoel.
    Liefs Mieke.

  • 26 Februari 2013 - 21:56

    Wilma:

    Pfff, wat een verhalen weer. Ben net als de anderen benieuwd naar de enge beesten met de zwarte ogen.... Ik had het in mijn broek gedaan denk ik!
    Wat jammer dat Tessa die kamikazeactie van Ron niet gefilmd heeft, daar had je nog lang plezier van kunnen hebben!
    Liefs, Wilma

  • 26 Februari 2013 - 22:21

    Nel:

    Hallo lieve mensen,
    Dat heet dus weer echt genieten, en ja hoor Theetje , heb jij weer , een beest bijna op je schoot en een I pod met kapotte oordopjes. Ron wel voorzichtig doen hoor met al dat geroetsj van je , niets breken want dat kunnen we niet hebben met Nijmegen in het vooruitzicht, Morgen lees ik weer graag jullie verslag,
    Xxx Nel

  • 27 Februari 2013 - 09:56

    Mary En Cees:

    Beste alledrie,

    het lijkt wel een avonturenroman en het plezier straalt er van af.
    Erg leuk voor jullie.

    Groetjes, Mary en Cees


  • 27 Februari 2013 - 14:10

    Marja Köhler:

    Hoi lieverds,

    Alhoewel ik niet elke keer reageer,lees ik wel elke dag jullie belevenissen en het genieten van alles om jullie heen en elkaar.
    Nog veel plezier.

    Liefs Mar

  • 27 Februari 2013 - 15:40

    Dick En Annie:


    De een laat zich verrassen door zwarte beestjes en de ander gaat stunten aan een "ziplijntje'. Heb je even een momentje rust na de afdaling, trekt je vader weer de aandacht.
    Nou Tessa, je neemt ze mee, maar je kunt ze geen moment uit het oog verliezen!

    Al met al lijkt het dat jullie een goede balans hebben van avontuur en vakantiegevoel, lekker genietend van wat zich voordoet.
    We zijn best een beetje jaloers, wij hebben deze week niet veel meer gezien dan het bed waar we beiden met griep in beland zijn.
    Jullie berichtjes van zon, zwemmen en lekkere drankjes en de foto's laten ons alles een beetje meebeleven. Heb het goed met zijn drietjes.

    liefs, Dick en Annie
















Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron en th

Actief sinds 26 Aug. 2011
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 104002

Voorgaande reizen:

26 Februari 2016 - 26 Maart 2016

Midden Amerika

24 Maart 2016 - 24 Maart 2016

Antigua

01 Mei 2014 - 23 Mei 2014

Indonesie 2014

18 Februari 2013 - 06 Maart 2013

Costa rica

01 September 2011 - 23 September 2011

Kenia tanzania zanzibar

Landen bezocht: