Tortuquero dag 2 - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Ron en th Meer - WaarBenJij.nu Tortuquero dag 2 - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Ron en th Meer - WaarBenJij.nu

Tortuquero dag 2

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron en th

22 Februari 2013 | Costa Rica, San José

Gisteren om 5 uur opgestaan om een canoetocht te doen. We waren met zijn vijven. Cloe was onze gids. We moesten eerst naar de ingang van het Nationaal park lopen om tickets te kopen. Cloe kwam via de rivier met zijn boot. Ik moest peddelen en ook nog een ander. Ook cloe peddelde. Eerst moesten we naar de andere kant van de rivier, wel zo'n 300 meter breed en toen een zijarm in. We hebben heel veel mooie vogels gezien en ook nog een kleine kaaiman van heel dicht bij. Een mooie ervaring. Om 9 uur waren we weer terug om te ontbijten. Toen weer even lekker gerust en een beetje geluierd in de hangmat vlak bij de rivier. Tes en vielen bijna in slaap. Langs de kust gelopen, die ongerept is omdat je er niet kan zwemmen vanwege de stroming, mooie hoge golven. Wel beetje door heen gelopen maar ja Tes en ik waren toch helemaal nat. Thea deze keer niet. Nog wat wezen drinken en om 18 uur eten want we gingen om 19.30 op nacht safari. De gids kwam ons halen en hij vond mij wel erg lang. We moesten eerst kaplaarzen huren voor 2 dollar, toen naar een stuk land waar we weer 4 dollar pp moesten betalen voor de entre en toen begon de tocht. Die viel wel een beetje tegen. Een kikker gezien en 2 kleine slangetjes. Niet veel voor 1,5 uur lopen. Maar is niet anders. Weer terug naar hotel. Douchen en slapen, hoop dat het gaat want het is erg warm, maar ik las dat het in Nederland nog vroor, dus we klagen niet.

• 22 Februari 2013 - 15:11

Loes:

Ik hoop dat jullie straks dat lekkere weer meenemen hiernaar toe, want het is hier erg koud. Jammer dat jullie weinig hebben gezien tijdens de nachtsafarie. Wel leuk om al dit soort dingen te doen.
    Gr. Loes

• 22 Februari 2013 - 18:20

Nel:

Een kikker en 2 kleine slangetjes tjonge jonge kun je beter Nijmegen lopen dan zien jullie meer haha, maar de natuur is toch prachtig geniet ervan hieri is het idd weer koud en we krijgen nog een beetje sneeuw dus lach ons maar lekker uit.
    Gr. Nel

• 22 Februari 2013 - 19:16

Ria:

Laat Nel maar kletsen. Ik hoop alleen dat die kikker en slangetjes er anders uit zagen dan de bij ons gebruikelijke beestjes. Hier wil je ze toch ook liever niet zien. Laat niet teveel dollars uit de zak kloppen haha. Nee hoor ik ben jaloers op jullie, alleen zijn dit soort reizen niet de mijnen.

• 23 Februari 2013 - 12:16

Mieke:

Ron, volgende keer wat door de knieeen gaan, want dat schrikt de gids en de beesten niet af! Ik had veel meer verwacht dat ze zouden schrikken van de maat kaplaarzen waar jij om hebt gevraagd en dat ze die hadden verbaast mij des te meer, ha, ha, ha..
    Ben wel benieuwd welke dieren jullie pad hadden kunnen kruisen tijdens de nachtsafari?
    Zo te lezen genieten jullie samen van de vakantie, dus ik wacht met spanning op jullie nieuwe berichten.