Lake nakuru - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Ron en th Meer - WaarBenJij.nu Lake nakuru - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Ron en th Meer - WaarBenJij.nu

Lake nakuru

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Ron en th

06 September 2011 | Kenia, Nairobi

Vannacht niet geslapen ook niet vanwege de regen waarvan de hele groep, en wij ook, gek van worden. Ik had het gevoel of er een trein over me heen had gereden. We hadden niet zo lange tocht voor de boeg, anderhalf uur. Door de hevige regenval leek het gedeelte naast de weg wel een rivier. Bestrating kennen ze hier niet dus alles veranderd un een grote baggerzooi. Wat een armoe voor de mensen hier. Kwamen aan vlakbij een markt en werden direct besprongen door allerlei verkopers brrrrrr, om gek van te worden. Geld getrokken en samen wat door de stad gelopen. Wat een andere wereld. Inmiddels was het met het regenen afgelopen, geluncht in het hotel en op naat het nationaal park lake nakuru. Heel veel pelikanen, flamingos, buffels, een leeuwin in een boom, mooie vogels, giraffen en een uitzicht op de op van het park, ron en ik zeiden tegen elkaar dat als we hier samen zouden lunchen we het idee zouden hebben dat we in het paradijs zijn. Eindelijk een beetje vakantiegevoel! nu nog wat beter weer. Tja, dat hebben wij weer het is de droge peride en wij hebben alle dagen regen.
Morgen gaan een aantal van de groep smorgens ballon varen, wij gaan wel kijken wat we doen, gaan naar een sisal fabriek en daarna naar lake baringo.

• 06 September 2011 - 19:12

Loes:

Hoi, hopelijk is je spierpijn morgen weer iets minder, waarom moet jij ook weer vallen????? Alle regen die tot nu toe gevallen is, kan niet meer vallen. Ik zal duimen voor wat beter weer.
    Groetjes,
    Loes

• 06 September 2011 - 19:41

Wilma:

Ik weet niet of het je troost maar wij zijn met onze caravan weggeregend en je waait uit je hemd! Maar goed, dat was Zeeland en geen Kenia natuurlijk. Wat een prachtige foto van die leeuwin! Bijzonder om zoveel te verschillende dieren te zien. Ook voor morgen weer veel plezier gewenst.

• 07 September 2011 - 07:29

Hans Lelieveld:

Wat een avontuur wordt het al het lijkt wel of ik een spannend boek begin te lezen
    Gaat helemaal goed komen voel het aan mijn water ( toepasselijk niet ??? )
    Lfs Hans

• 07 September 2011 - 10:19

Tessa:

Wat ontzettend balen!
    Zo te zien aan het weer bericht hebben jullie vandaag ook weer regn .....;-(
    Hopelijk blijft het vakantiegevoel.
    Tessa

• 07 September 2011 - 10:37

Mieke:

Wat een pech, vervelend dat je door de pijn en regen niet kan slapen. In the big apple veel regen gehad en nu opnieuw veel nattigheid, wat een kwalitatief uitermate teleurstellend weer dit jaar!
    Kan me voorstellen dat jullie in een andere wereld zijn beland; nog meer kunnen beseffen hoe goed wij het hier hebben, in dit "asfalt"landje. Voor de aardklootbedekkers is daar genoeg werk...
    Wel een hele mooie foto en er zullen zeker vele mooie plaatjes volgen.
    Geniet van al het moois, liefs Mieke.

• 07 September 2011 - 11:46

Erwin:

Meer foto's! weer wordt al iets droger volgens de verwachtingen

• 07 September 2011 - 19:09

Marja:

Hoi Thea en Ron,
    Wat een andere wereld hè. Inderdaad, alles is hier zo goed bestraat, in het buitenland is het wel anders. Ook hier regent het veel zoalsa jullie inmiddels al weten, maar als ik mocht kiezen was ik toch liever bij jullie in de regen.
    Thea dus inderdaad weer vallen. Ik hoop dat dit de enige keer wordt. Geniet maar van de vakantie. Wacht op jullie leuke belevenissen.
    Liefs,
    Marja