nakuru en baringo - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Ron en th Meer - WaarBenJij.nu nakuru en baringo - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Ron en th Meer - WaarBenJij.nu

nakuru en baringo

Door: ron

Blijf op de hoogte en volg Ron en th

09 September 2011 | Kenia, Nairobi

Lekker uitgeslapen en toen nakuru ingegaan. Gewandeld langs alle winkeltjes, ze verkopen hier alles. Lzuet er apart uit zo. Wij lopen hier als
enige blanken. Iedereen is wel erg aardig. Ze maken een praatje met je en willen weten hoe je heet. Op de markt aangekomen werden we weer achtervolgt door de verkopers. Wel wat dingen gekocht.n veel afgedongen.
Nog even koffie gedronken in lokale koffietent met alleen maar Kenianen.
Om 12 uur vertrok de truk naar lake baringo, daar aangekomen in mooie locatie aan het meer. Zaten op 1e verdieping met uitzicht op meer. Om 5 uur wandeling door het dorpje net buiten lodge. Werden rond geleid door augistino, lokale zelfstandige gids. Het is er erg armoedig in dorp. Vissen liggen te drogen op stenen vol met vliegen. Daarna roken ze de vissen.
Hij liet ons zien hoe de mensen daar leven. Daarna eten en slapen. Volgende morgen vroeg op voor natuurwandeling met augistino. Hij liet ons een sang zien onder een steen , schorpionen hele groete en ook hele jonge. Liet ons ook zien

hoe planten worden gebruik als medicijnen. Daarna lunch en met lokale boten het meer op.
Eerst krokedillen zien en veel mooie vogels. Ook visarend gezien. Verschillende eilands bezocht en ook de mensen die daar woonden. Vissers op hele kleine bootjes. Toen weer terug en uurtke later naar pokot stam. Die leven nog heel traditioneel. Ze hebben veel totoes die ze zelf met messen en doornen aanbrengen. Aardige mensen maar wel apart.
Daarna dineren en slapen. Vandaag 9 september vroeg op naar kisii. Lange rit met veel hobbels in de weg en ook gaten. Hier aangekomen en bij supermarkt nog wat chips en noten gekoscht. Morgen naar Tanzania, lake victoria.

• 10 September 2011 - 15:38

Mieke:

Boeiende en interessante reis, veel te zien en te horen, vooral als jullie met een lokale gids op pad gaan.
    Wel heel bijzonder als jullie een tatoeage te laten plaatsen op de traditionele manier; een persoonlijk soevenir.....
    Geniet verder van jullie reis en ben benieuwd naar jullie verdere belevenissen,
    liefs Mieke.

• 10 September 2011 - 15:45

Marja:

Het is weer droog begrijp ik?
    Leuk hoor met zo'n gids. Je ziet en hoort inderdaad veel meer over de natuur daar. Geen tatoe genomen?
    Liefs, Marja

• 10 September 2011 - 22:46

Annie:

Aaahhhh, winkeltjes! En Ron, kon je Thea wel vinden of moest je ze weer bellen? Fijn om jullie verhalen te lezen, zijn we er toch een beetje bij. Wel vermoeiend lijkt me, zoveel indrukken en het vele reizen op slechte wegen. Maar je krijgt er dan ook wat voor terug, het klinkt wel exotisch om een bezoek te brengen aan de Pokot stam. Geniet van wat nog komen gaat, liefs,

• 11 September 2011 - 17:47

Erwin:

Klinkt alsof jullie vakantie nu echt begonnen is. weer wordt steeds beter. Have fun