serengetie en krater - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Ron en th Meer - WaarBenJij.nu serengetie en krater - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Ron en th Meer - WaarBenJij.nu

serengetie en krater

Door: ron

Blijf op de hoogte en volg Ron en th

15 September 2011 | Tanzania, Dodoma

vanaf dag 11 zijn we in de serengettie. daar zijn er in een tentendcamp beland. leuk aan de rand van de serengettie. Er was licht en zelfs een douche. 2 dagen gamedrive gedaan. veel wilde dieren gezien. leeuwen, neushoorns, gnoes ( duizenden) Nijlpaarden die vreselijk stonken. Wel 20 in een poel. Volgende dag weer een gamedrive. weer veel wilde beesten gezien, luie leeuwen, slapend met de pootjes omhoog of onder een stuik, olifanten, zeebra's etc.
In het camp werden we s'avonds terug gebracht met een man met pijl en boog om ons te beschermen tegen wilde beesten, mocht je alleen lopen dan moest je maar op een fluitje blazen. We hebben ook nog een nightdrive gedaan. dan zie je de beesten aan hun ogen, die lichten op.onderweg zagen we zelfs een cerval( katachtig beest)
Gisteren zijn we heel vroeg op gestaan om met een ballonvaart over de serengettie te varen. Om 6 uur gingen we de lucht in. Prachtig gezicht zo in de vroege ochtend. Er gingen 3 ballonnen omhoog. In de lucht zie je pas hoe groot de serengettie is. Een hele grote vlakte. We zagen cheeta's, nijlpaarden en impala's. na 45 minuten zijn we geland op een bijzondere manier, dat vertellen we nog wel. We kregen direct na landing champagne en een leuk verhaal over ontstaan ballonvaart. daarna 5 minuten in de auto om midden op de serengettie te ontbijten onder een acaciaboom. Eerst moesten we handen wassen. het warme water werd in een koperen kan over onze handen gegoten. vooraf vruchten, champagne en koffie en engels ontbijt, heerlijk decadent. Na ballonvaart zijn we opgehaald door onze groep en doorgereden naar de norogroto krater, daarnaar toe een vreselijke weg 2 uur hobbel de hobbel op onverharden weg. door de krater gereden en verschillende beesten gezien. hele mooie omgeving en de krater is wel meer dan 1000 meter diep en erg droog. Vandaag even een rustige dag in een mooi hotel. straks naar een marktje.

• 15 September 2011 - 08:16

Hans:

Jeetje het lijkt wel of jullie de reis van David Livingstone ( ondekkingsreiziger 1913-1983) aan het overdoen zijn. Ik heb ooit iets gelezen van deze goede man en herken hetzelfde enthousiasme en beleving van dat land in jullie verhaal. Misschien dat de persoon die daar met peil en boog rondloopt hem ook nog persoonlijk heeft gekend ( de wonderen zijn de wereld nog niet uit) Geniet en wees voorzichtig lfs Hans

• 15 September 2011 - 08:23

Wilma:

Sjonge, wat een belevenissen en zoveel verschillende dieren gezien! Bijzonder lijkt me, een hele andere wereld. Blijf lekker genieten van al dat moois.

• 15 September 2011 - 14:41

Loes:

Ik word echt jaloers van jullie mooie belevenissen. Ben heel benieuwd naar jullie verhalen en foto's straks.
    Liefs van Loes

• 16 September 2011 - 08:38

Marja:

Zou graag bij jullie willen zijn om ook al dat moois in het echt te zien en mee te maken. Moet het straks met de foto's doen en jullie verhalen natuurlijk. Geniet er maar met volle teugen van.
    Groetjes en een knuf