Rio Dulce naar caye caulker - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Ron en th Meer - WaarBenJij.nu Rio Dulce naar caye caulker - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Ron en th Meer - WaarBenJij.nu

Rio Dulce naar caye caulker

Door: Ron.

Blijf op de hoogte en volg Ron en th

19 Maart 2016 | Belize, Caye Caulker

Het is een lange dag geweest naar Belize. Via de grensovergang eerst naar Guatamala, daarna een stop voor het ontbijt in een eco lounge. Zeer goed ontbijt maar duurde lang. Tussen de middag lunchen langs de weg. Toen kwamen we aan bij grens Belize. Wij allemaal uit de bus langs paspoorten controle. Bus moest worden ingeklaard, maar mocht niet naar binnen zonder reden. Toen moest er een bus komen uit een naburig dorp. Dat duurde even. Koffers in de bus en rijden. Om 5 uur ging laatste boot naar het eiland. We redde het net. Grote speed boot. Wij gingen boven zitten bij de captain. Reggie muziek op en gaan. Na een uurtje aangekomen. Koffers van de boot gehaald en naar hotel gelopen. We hebben een mooie kamer met balkon. Die avond lekker visje gegeten, maar het is niet goedkoop hier. Volgende dag ontbijt bij een restaurant, daarna door naar de man die met ons vandaag met 5 anderen meegaat om te snorkelen tussen de vussen , haaien en schilpadden. Extra betaalt voor een duikbril op sterkte en weg met de boot 200 pk 6 cylinder, dat wil wel. Op de plaats aangekomen zwemmen er haaien, het zijn zuster haaien, doen je niks. Wel prachtig om te zien. Bij volgende stop krijgen we het rif te zien met mooi vjsjes en grootte schilpad, prachtig nog nooit zo dichtbij geweest. Daarna door naar gezonken boot, daar zaten prachtige gekleurde visjes.
Mooie trip, daarna doucen en even kleine snack eten.
We zien we wat we morgen gaan doen, ditwas prachtig!

• 19 Maart 2016 - 10:58

Mieke:

Lieve vriendjes,
    Wat een avontuurlijke, schitterende en afwisselende reis maken jullie. Tussen haaien zwemmen, al doen die zusters niets, dat moet toch wel een heel spannend gevoel geven.
    Al die verschillende landen bezoeken, hoe bijzonder.
    Heel veel plezier saampjes, liefs Mieke