Leon - Reisverslag uit León, Nicaragua van Ron en th Meer - WaarBenJij.nu Leon - Reisverslag uit León, Nicaragua van Ron en th Meer - WaarBenJij.nu

Leon

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron en th

10 Maart 2016 | Nicaragua, León

Beetje uitgeslapen , ontbijt in hotel en daarna naar de cathedraal. Daar kan je naar het dak en de toren. Wij zoeken waar je kaartjes kan kopen. Dat blijkt aan de achterkant van de kerk te zijn. Door een hek 6 euro betalen en dan op zoek naar ingang toren. Denk maar niet dat het ergens staat aangegeven. Na drie keer verkeerde ingang hadden we de juiste. Smalle trap op en je komt in de beltoren. Daar schoenen uit , je mag niet op het daklopen met schoenen en niet lopen op de koepels. Prachtig uitzicht op de omgeving en de vulkanen. Daarna de stad in gelopen naar marktje, veel schoenen, jurkjes, groente en vlees en erg heet. Wat gedronken en gegeten en naar schilderijen museum geweest. Schilderijen van onder meer Miro. Best groot museum.daarna naar casa cultura. Dat is een kleincentrum waar cultuur wordt bedreven, dansles, schilderen, optreden, judo. Leuk om te zien. Daarna de was opgehaald en even op de kamer gebkeven, in de airco. Het is hier 38 graden!
Toen naar plein gelopen en naar el sesteo, waar we wat gedronken hebben en gegeten met een aantal mensen van de groep. Daarna naar hotel kamer. We moeten al vroeg er uit, morgen lange reis voor de boeg.