Van sochiutoto naar copan - Reisverslag uit Copán, Honduras van Ron en th Meer - WaarBenJij.nu Van sochiutoto naar copan - Reisverslag uit Copán, Honduras van Ron en th Meer - WaarBenJij.nu

Van sochiutoto naar copan

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron en th

15 Maart 2016 | Honduras, Copán

Gisteren vertokken via Guatamala naar Honduras, dus weer 4 keer de grens over. Ging redelijk snel zolang er maar wordt betaald. Om 15 uur aangekomen in Copan. Een klein dorpje net over de grens van Guatamala in Honduras. Het is zondag dus veel vertier hier. we slapen aanhet centrale plein. Hier zien de mensen er meer indiaans uit. In een leuk cafe lekker een kaasplankje gegeten met eerst een leffe en toen een Nero d'avola. Geen trek meer daarna en samen het stadje een beetje in de rondte gelopen. We kwamen bij de kerk en die stroomde vol. Wij zijn op de achterste bank gaan zitten en hebben eens gekeken hoe dat gaat. Mensen lopen in en uit de kerk, zit ook vol met kinderen en die zitten niet stil. Leuk om te zien
Volgende dag naar de maya tempels geweest, we gingen er naar toe met tuk tuk. Aangekomen kregen we uitkeg over het park. In de 15 e eeuw was dit overwoekerde maya dorp al ontdekt maar pas eind 1800 is met het gaan uitgraven. Goede gids heeft ons veel uitgelegd. Zijn ook nog in de tunnels geweest die de archologen hebben gegraven onder de tempels. Om 15 uur gingen we rondtour door de stad doen met een belg. Die is eigenaar van viavia, dat is een keten die in heel veel landen zit. Leuke tour heel veel gehoord over hoe de mensen hier leven. Zeer rijken en zeer armen. Honduras staat op plaats 2 van de armste landen. Ook dat Honduras een doorvoer land is voor coke en dat in het dorp drugbarons leven. Dat zie je wel aan de huizen. Thea heeft buikloop en is niet mee geweest, hopelijk gaat het morgen beter. Ik heb iets gehaald bij de apotheek. Morgen door naar Rio Dulce.

• 15 Maart 2016 - 06:53

Wilma:

Wat zien en beleven jullie veel! Nou ja, Thea wat minder kennelijk op dit moment. Jammer, hoop dat je snelt opknapt Thea!