Ron - Reisverslag uit Bukittinggi, Indonesië van Ron en th Meer - WaarBenJij.nu Ron - Reisverslag uit Bukittinggi, Indonesië van Ron en th Meer - WaarBenJij.nu

Ron

Door: Van Medan naar Tobameer

Blijf op de hoogte en volg Ron en th

06 Mei 2014 | Indonesië, Bukittinggi

Annie en Dick vroegen aan ons of wij die nacht ook hadden liggen schudden in ons bed van een kleine aardbeving. Ik dacht die nemen ons in de maling, maar het was serieus. Wij hadden niets gemerkt. Vaste slapers!. Het is een lange rit naar toba meer, maar eerst nog naar de fruitmarkt geweest in Medan en bij het paleis van de simalingun, mooie onderhouden batak huizen.Toen naar tobameer. Onderweg ook nog naar een waterval wezen kijken. Bij een klein plaatsje Prapat, moesten we met de auto op een ferry. Wij hadden veel bekijks en moesten op de foto met de locals. Overtocht duurde een goede 45 minuten. Ben op het dek gaan staan en ik had gelijk aanspraak van een half dronken chauffeur. Begreep er niet veel van, ze gingen vissen en camperen geloof ik. Daarna half uurtje rijden naar Toledo inn hotel. We hadden kamers aan het meer. Prachtige locatie. Met een heel glad meer. Die avond zijn we wezen eten bij Jenny's, goed restaurant.
De volgende morgen zijn we naar een dorp gegaan waar ze nog rituele dansen opvoeren. Uiteraard moesten wij ook meedoen. Thea moest erg lachen met mij tussen al die kleine Indonesiërs.
Daarna naar de graven van een koning en een plaats waar criminelen werden gemarteld en doodgemaakt. Ook nog naar een paar barak huizen wezen kijken. Dat zijn huizen met daken in de vorm van een boot. Dat komt omdat het allemaal vissers zijn.
Die avond weer wezen eten bij Jennie's. Vroeg naar bed want we moesten om 4 uur weg. Om 3 uur dus op. Toen moesten we een boot op van het hotel die bracht ons naar de andere kant. Daar stond de chauffeur ons op te wachten voor onze rit naar Medan airport. Ritje van ca 3 uur midden in de nacht op bergwegen met veel vrachtverkeer. Met een chauffeur die nachtblind is, maar dat hoorde we pas later. Op vliegveld afscheid genomen van onze gids en chauffeur. Vliegtuig vertrok om 13 uur. Uurtje vliegen en we waren in Padang, nieuwe chauffeur en gids. Ritje van 3 uur naar Bukittinggi maar eerste nog even gegeten bij een Padang restaurant. Daar krijg je schotels met eten, wat je op eet moet je betalen, was goed en lekker voor 3 euro pp!.
Kwamen bij schitterend hotel aan, THE Hill, midden in bukanttiggi. Vanavond met Annie en Dick lekker wezen eten en gaan nu, 22,14 uur plaatselijke tijd maar een slapen na een lange dag.

• 06 Mei 2014 - 20:42

Wilma:

Wat een belevenissen allemaal! Andere wereld hè. Veel plezier de komende dagen......
    Liefs

• 07 Mei 2014 - 14:31

Mieke:

Lieve allemaal,
    Nog geen week op reis en al van alles meegemaakt. Lijkt mij wel schrikken, als je je bed voelt schudden.
    De chauffeur die kan die weg dromen, dus die nachtblindheid is voor hem geen handicap, ha, ha,;
    gelukkig dat jullie hier pas na de rit hebben gehoord...
    Ron, je krijgt vast en zeker veel aandacht; je bent een attractie in een land van kleine mensen. Jij zal tijdens jullie vakantie vaak op de plaat worden vastgelegd om vervolgens, middels een plakkertje, voor eeuwig in fotoalbums te staan. Leuk idee toch?
    Echt leuk om jullie route te volgen en foto's te zien, dus ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Veel plezier samen, liefs Mieke