jogjakarta - Reisverslag uit Cokrodmingratan, Indonesië van Ron en th Meer - WaarBenJij.nu jogjakarta - Reisverslag uit Cokrodmingratan, Indonesië van Ron en th Meer - WaarBenJij.nu

jogjakarta

Blijf op de hoogte en volg Ron en th

14 Mei 2014 | Indonesië, Cokrodmingratan

De trein betrok precies om 8 uur vanuit Bandung. We hadden eerste klas kaartjes met airco. Ruime zitplaatsen. Toen we net vertrokken kwam al de conducteur en controleerde de kaartjes. Mooie landschappen van rijstvelden. De trein stopte bij en halte en er kwamen mensen binnen die zeiden dat Dick Annie Thea en ik op hun plaats zaten. Bleek dat we inde verkeerde coupe zaten. Dus verkassen. Om 15uur kwamen we aan in jogjakarta. Chauffeur stond er dus wij naar hotel vlak bij borobodur. Prachtig hotel, helemaal zen. Wezen douchen en toen gegeten in hotel. Was niet zo bijzonder. Even stukje wezen lopen en wd. Zaten 400 meter van de borobodur vanaf.
De volgende morgen op 5.30 op om naar borobodur te gaan. Dan is het niet zo druk en heb je de zonsopgang. We waren er om 6 uur. Nog beetje mistig maar de zon kwam al door. Het is druk vanwege waisak. Dat is een groot boeddhistisch feest. Schitteren zoals de borobodur er bij ligt. Veel bezichtigd en veel geklommen. Terug naar het hotel om te ontbijten. Toen naar een andere tempel. We moesten een km lopen omdat de weg was afgezet. Het werd bloedheet door de hoge vochtigheidsgraad. We liepen allemaal peentjes te. Zweten. Aangekomen bij tempel bleek ook daar het waisak feest te beginnen. Ik liep door een tent heen en veiligheidspoort en mocht naar binnen, de anderen liepen achter mij aan en werden tegengehouden. Ze moesten omlopen en daar betalen. In de tempel waren 3 boedabeelden. Zijn nog door een park gelopen met allemaal beelden . Erg mooi!
Omdat de processie pas om 14.30 begon en het zo heet was zijn we naar de auto terug gelopen om lekker in de airco te zitten. Onderweg kwamen een feest tegen met allemaal optochten van griepen. Wij terug gelopen naar een veld. Daar verzamelden ze zich allemaal. Was leuk. Enige buitenlanders en hele mooie klederdracht. Doorgereden naar Phoenix hotel . Een schitterend luxe hotel. Met veel hout, beelden en mooi zwembad. Dus daarin gedoken met zijn vieren. Toen douchen want om 18.15 kwam chauffeur ons halen voor een eet/ballet voorstelling. Om 18.30 waren we daar . Heerlijk gegeten en pm 8 uur begon de voorstelling in de buitenlucht. Het ging over Rama en Shiva. Jammer genoeg begon het te regenen dus we moesten naar binnen. Mooie voorstelling al vielen Dick en Thea wel in slaap. Terug naar hotel slapen en morgen weer een drukke dag.

• 14 Mei 2014 - 19:24

Mieke:

Wat bijzonder om het tempelfeest van dichtbij mee te maken. Kan mij voorstellen om in slaap te vallen tijdens een dansvoorstelling!
    Veel plezier, liefs

• 14 Mei 2014 - 20:12

Angela:

Hey broertje en Thea,

Leuk om jullie verhalen te lezen, ik beleef het ook allemaal weer opnieuw! En dat heerlijke eten! Je zit nu dicht bij Garut in de buurt. Hebben jullie trouwens een buddha aangeraakt in een van de klokken en een wens uitgesproken? Veel plezier verder!

• 14 Mei 2014 - 20:29

Wilma:

Leuk jullie belevenissen weer te lezen! Ook benieuwd naar de foto's....
    Nog veel plezier verder met z'n vieren.

• 16 Mei 2014 - 21:34

Loes:

Wat een fantastische reis zo te lezen in al jullie verslagen en wat gaaf dat het zo leuk is met z'n viertjes. Heel veel plezier nog.