Van Perquin naar suchitoto - Reisverslag uit Suchitoto, El Salvador van Ron en th Meer - WaarBenJij.nu Van Perquin naar suchitoto - Reisverslag uit Suchitoto, El Salvador van Ron en th Meer - WaarBenJij.nu

Van Perquin naar suchitoto

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron en th

12 Maart 2016 | El Salvador, Suchitoto

Om 9 uur vertrokken naar dorpje Perquin voor een museum over de oorlog hier in El Salvador. Een strijder vertelde in het Spaans over de oorlog en onze gids probeerde het te vertalen, maar was een beetje te ziek hiervoor. Dus met ze alleen wisten we het verhaal wel te reproduceren. Daarna door naar Suchiototo, onderweg kregen we een lekke band. Dus chauffeur moest stoppen langs de weg. 2 baansweg met grote vrachtwagens. Wij moesten de bus uit en er waren kraampjes met bananen en groente. Het was erg heet en we mochten even binnen kijken bij iemand die een klein kerkje runde. Iemand had een hele tros bananen gekocht voor 4 dollar, maar dat waren bakbananen. Dus terug gebracht en kleine bananen gehad. Samen met een paar anderen gingen wij het verkeer er op wijzen dat iemand op de straat lag onder de bus om het wiel te verwisselen. Eerst stopte de line bus die dacht dat we mee wilde en daarna kwam de politie, met een paar soldaten met bivakmutsen. Ze kwamen bij ons staan omdat het nog al gevaarlijk is, er zijn nl best veel overvallen. Mochten geen goto's maken.Toen doorgereden naar suchitoto. Kwamen daar rond 17 uur aan. Leuk hotel, met uitkijk op het meer, mooi zwembad en hele aardige bediening. Biertje gedronken. Meesten bleven eten in hotel. Wij wilde in stadje eten. Leuke tent gevonden el harlekino. Wij zaten daar alleen toen Erik en Marijke ook binnen kwamen. Heerlijk gegeten, prawns, goede wijn, 3 flessen en de voorraad was bijna op.