Granada - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Ron en th Meer - WaarBenJij.nu Granada - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Ron en th Meer - WaarBenJij.nu

Granada

Blijf op de hoogte en volg Ron en th

08 Maart 2016 | Nicaragua, Granada

We zitten in een leuk hotel niet ver van het centrum. Hotel el con Corazon, hotel met een hart. Ze leiden hier kinderen op voor de horeca. Een deel van de opbrengst van het hotel wordt hier aan gegeven. Door de stad gewandeld, vele kleuren hier, alle huizen geel, groen, rood, beetje Cuba vonden we. Mooi plein, levendig met kraampjes, terassen enz. Mooi cathedraal en leuke straat met restaurantjes. Lekkere tapas gegeten op een mooi binnenpleintje van het restaurant. Nog in galerie geweest, maar was niet onze stijl. Daarna tafel gereserveerd in het Derde oog. El trecer Ojo. Kwamen om 20.35 aan geen tafeltje! 5 min te laat, Was bezet. Ik boos. Wilde al weggaan, maar Thea wilde toch blijven. 5 min later was tafeltje vrij, dus reserveren heeft geen zin. Wel lekker gegeten, ik sushi en Thea visje, goed wijntje erbij.
Volgende dag met tour meer bezichtiging van de stad, cathedraal, klein museum over de indianen die hier vroeger waren. Over een markt rondgelopen zoals je vaak in dit soort landen bebt, vlees zonder koeling, varkenskoppen, vis en groente, gezellige drukte. Toen in een koetsje rondgereden naar onder meer de begraafplaats, is een bezichtiging wel waard met al die verschillende tombes. In hotel nog wat gezwommen en daar na met de gehele groep naar restaurant dat ik had uitgezocht, beetje uit de buurt van de toeristenstraat. Ik had laten reserveren door hotel 5 minuten voordat wij er waren. Alles netjes gedekt en eten was heel goed, restaurant claraboya. Toen nog even gewandeld en naar hotel, volgende dag om 9 uur weer vertrekken naar Salva Negra, matagalpa

• 10 Maart 2016 - 10:43

Tessa:

Klinkt wel dat je er lekker kan eten!