Bandung - Reisverslag uit Pangarang, Indonesië van Ron en th Meer - WaarBenJij.nu Bandung - Reisverslag uit Pangarang, Indonesië van Ron en th Meer - WaarBenJij.nu

Bandung

Blijf op de hoogte en volg Ron en th

12 Mei 2014 | Indonesië, Pangarang

Aangekomen in Bandung. Een grote stad met heel veel verkeer. Veel brommertjes die kris kras door het verkeer rijden. Direct gegaan naar de angklung school. Dat is een optreden van veel kinderen op een soort muziekschool. Ze gebruiken het instrument angklung, dat gemaakt is van bamboe. Heel leuk optreden van 2 uur met dansen en muziek en we moesten zelf ook meedoen. Daarna naar het hotel. We slapen in hotel savoy hooiman. Bekend hotel hier. Die avond kwam onze chauffeur ons ophalen en bracht ons naar een restaurant dat hij kende. Aardig van hem en goed gegeten. Vandaag zijn we naar een vulkaan geweest, de tangkuban prahu. Je kan tot de top rijden en dan er rond lopen. Indrukwekkend gezicht zo'n krater. Stonk ook naar zwavel. We moesten beetje klauteren maar Thea heeft zich kranig gedragen. Toen terug naar hotel en Bandung bezichtigd . Aantal panden langsgelopen. Blijft een drukke benauwde stad. Nog even met Annie en Dick wat gedronken en bitterballen gegeten, ja echt, en toen gaan douchen voor het eten.zijn gaan eten bij Queens. Stond in boekje als aanrader. We kwamen binnen en het zat vol met Chinesen. Erg leuk en heel goed gegeten. Morgen vroeg op. Driver komt ons halen voor de trein naar Yogjakarta om 7.15. Treinreis duurt 7 uur. Onze chauffeur is al met de auto al daar naar toe en komt ons morgen in Yogjakarta ophalen. We hebben het met ons vieren erg naar ons zin. Het is heel gezellig met Annie en Dick .

• 12 Mei 2014 - 21:30

Mieke:

Leuk dat jullie in het Savoy Homann Hotel logeren, wat dateert uit 1939. Mijn ouders hebben in dit hotel samen op de dansvloer gestaan. Het hotel isl in de jaren 90 gerenoveerd, dus zal er nu wel anders uitzien.
    De treinreis is een belevenis, althans dat vond ik. Als het uitzicht jullie verveelt kunnen jullie, waarschijnlijk, een film bekijken. Bij ons stond het geluid zo hard, dat je blik steeds naar het beeld getrokken werd, of je nu wilde of niet.. Er werd een thriller vertoond, een enge film die zich afspeelde in een trein en op het perron! Het begrip "niet geschikt voor jeugdige kijkers" kennen ze daar niet, want er keken ook kleine kinderen naar!
    Gelukkig is de film halverwege uitgezet. Alles is mogelijk daar, dus echt heel bijzonder om mee te maken. Ook zie je de armoede van de mensen die langs het spoor wonen, en dan besef je des te meer hoe goed wij het hier hebben....

Thea wat goed dat je naar de krater kon lopen, fijn dat het goed gaat met je voet.
    Leuk dat jullie het gezellig hebben met z'n viertjes en samen genieten en samen zo'n reis maken. Heel anders dan met een groep, lijkt mij. Ook makkelijk als je een sanitaire stop maakt, dan ben je gauw aan de beurt, zijn er niet bijv. 20 voor...

Geniet verder, groetjes en een prettige voortzetting van de reis, liefs Mieke

• 12 Mei 2014 - 21:54

Tessa:

Geniet maar lekker!!! Zie dat het bier op tafel staat ;-)

• 14 Mei 2014 - 08:56

Mary En Cees:

Het ziet er allemaal weer erg leuk uit! Geniet er van!